Wednesday 31 August 2011

Architectural Membrane/skin Research



squ02_3interieur.jpg
More from French architects Serero: this time their VTHR auditorium and theatre in Saint Cyprien, France.
00_axono3.jpg
The canopy design was the winning entry in a competition to design the new Auditorium et Salle Video Transmission Haute Resolution (VTHR).
02_axono2.jpg
See Serero’s competition-winning proposal to remodel the top of the Eiffel Tower in our earlier story.
03_3dessus.jpg
The interior auditorium and cinema uses passive ventilation. Special panels combining wooden cladding and variable density insulation are used to achieve appropriate acoustics for both cinema and classical music performances. The complex shape of the interior is intended to reflect and diffuse the sound, creating an enveloping atmosphere.
06_4salle.jpg
Here’s some information from Serero (in French):

CANOPEE– AUDITORIUM ET SALLE VIDEO TRANSMISSION HAUTE RESOLUTION (VTHR)
Lauréat Concours, 2007
Canopy: Competition for the new Auditorium &. movie theater (VTHR) Saint Cyprien / France
First Prize Winner - Schematic design Phase
Design Team: David Serero, Taichi Sunayama, Rodrigo Garcia-Sayan, Fabrice Zaini, Min-Seung Shin.
02_model.jpg
“… Le site est couvert de grands arbres qui filtrent la lumière du soleil, et ralentis les vents qui balayent leur cime, et générant une ambiance de sous bois propre à la discussion, à l’échange et à la flânerie. La nouvelle salle de spectacle de Saint-Cyprien étend ce paysage naturel exceptionnel à l’intérieur du bâtiment en proposant une architecture inspirée par la cime des arbres, par le port des platanes, des acacias, des chênes et des peupliers de ce site. Le nouvel auditorium et salle de vidéo transmission haute résolution de Saint Cyprien n’est pas conçu comme un espace isolé ou encore une « boite fermée » en autarcie avec son contexte.
bigger08_2entree.jpg
C’est plutôt un grand hall dont les colonnes répondent, à l’intérieur du bâtiment, au rythme des arbres à l’extérieur. Il est largement ouvert sur l’extérieur, il incorpore le paysage extérieur à l’intérieur du bâtiment. Cette impression de « canopée

No comments:

Post a Comment